Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Vážení zákazníci, před objednáním zboží z našeho e-shopu se prosím seznamte se s jeho obchodními podmínkami. Tyto obchodní podmínky se řídí platným zněním ustanovení obchodního zákoníku.

Tyto všeobecné obchodní podmínky, dále jen “Podmínky” internetového obchodu www.madom.cz, jehož vlastníkem a provozovatelem je fyzická osoba Ing. Martin Dočekal, MBA, Květná 1168/2, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČO 05668069, registrován u MěÚ ve Žďáře nad Sázavou pod ev. č. případu 371401/U2016/43334/Ko, č.j.  MU/OŽ/2865/2016/Ko/4, e -mail info@madom.cz, telefonní číslo 792 305 466, neplátce DPH dále jako „Prodávající”, upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů „Občanský zákoník“ vzájemná práva a povinnosti všech kupujících, tedy Vás a prodávajících, tedy e-shopu www.madom.cz vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy, dále jen „Smlouva“ uzavřené prostřednictvím e-shopu www.madom.cz. Výše uvedené údaje o provozovateli jsou zárověň kontaktní a fakturační.

Údaje a ustanovení, týkající se zpracování Vašich osobních jsou uvedeny pod odkazem „Podmínky ochrany osobních údajů“.

Kupní smlouva bude následně po jejím uzavření uložena na webu www.madom.cz a také odeslána elektronickou komunikací do e-mailové schránky Kupujícího.

Ustanovení definovaná v těchto obchodních podmínkách jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek může být Prodávajícím jednostranně změněno nebo doplněno, nejsou jím ale dotčena práva a povinnosti vzniklé v době účinnosti předchozí verze Podmínek.

Kupní smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím je uzavírána na dálku, distančním způsobem skrze prostředí e-shopu, který je umístěn na webové stránce www.madom.cz.

1. Objednávka zboží

Objednávku zboží, nabízeného v našem internetovém obchodě je možné vytvořit skrze portál, resp. web www.madom.cz. Zákazník zde zadává svoji objednávku skrze nákupní košík. Ve chvíli, kdy košík obsahuje všechny požadované položky, převede zákazník obsah košíku do formy závazné Objednávky.

Web automaticky vyžaduje vyplnění kontaktních údajů Kupujícího, pokud již nebyly údaje vyplněny dříve. Objednávka vždy obsahuje následující údaje:

a) jméno a příjmení Kupujícího

b) adresu dodání

c) označení veškerého zboží (položek) obsaženého v Objednávce včetně katalogového čísla 

d) detaily dodání zboží a platby (Česká pošta, osobní odběr, Zásilkovna; hotově, převodem, dobírkou)

Kupující, resp. zákazník je při nákupu povinen poskytnout Prodávajícímu veškeré informace správně a pravdivě. Následně Prodávající považuje poskytnuté informace za správné a pravdivé a na jejich základě zpracuje Objednávku.

Nevylučujeme možnost, že Kupující v několika následujících dnech po dokončení a dodání objednávky obdrží automatický e-mailový dotazník za účelem získání zpětné vazby. V tomto případě prosíme o vyplnění dotazníku, jehož cílem je vylepšit kvalitu našich služeb.

2. Způsob doručení zboží

Objednané nebo zakoupené zboží dopravujeme následujícími způsoby:

a) Prostřednictvím České pošty v rámci ČR. Při přebírání zásilky prosím vždy zkontrolujte, zda není obal zásilky viditelně poškozen. Pokud adresát pojme podezření na poškození zásilky způsobené při přepravě, a tedy na možnou způsobenou škodu, tedy rozbití nebo odcizení zboží, požadujte po doručujícím vystavení potvrzení o převzetí poškozeného balíku. Toto potvrzení je možné požadovat i na doručovací poště, na které byl poškozený balík převzat. Na základě tohoto potvrzení zpravidla dochází k urychlení případné reklamace. Pokud ke zjištění, že je obsah zásilky poškozen nebo bylo zboží odcizeno, dojde až po převzetí zásilky adresátem, může adresát podat reklamaci na kterékoliv pobočce České pošty. Reklamační řízení musí být zahájeno nejpozději do dvou pracovních dnůpo dni převzetí zásilky. V případě reklamace zásilky je nutné zásilku předložit ve stavu, v jakém byla dodána, tedy včetně všech obalových materiálů. Adresát má možnost doložit stav zásilky jiným způsobem, který lze považovat za důvěryhodný, například fotografií nebo kamerovým záznamem. V tomto případě prosím ihned kontaktujte Dodavatele, který je schopen doložit fotodokumentací stav zásilky před jejím předáním dopravci. Přepravní služba obsahuje pojištění balíku, je ale nutné doložit, že k poškození došlo během přepravy. Je možné využít službu Balíkovna nebo balík do ruky.

b) Osobně v místě bydliště nebo po dohodě s majitelem obchodu v oblasti města Žďár nad Sázavou. Vždy až po telefonické domluvě.

c) Prostřednictvím služby Zásilkovna v rámci ČR. Při přebírání zásilky prosím vždy zkontrolujte, zda není obal zásilky viditelně poškozen. Dále postupujte obdobně jako v bodě a) s tím rozdílem, že reklamaci nahlásíte přímo nám skrze kontaktní telefon nebo e-mailovou komunikaci.

Kupující se stává vlastníkem zboží v okamžiku zaplacení plné Kupní ceny zboží. Tato Kupní cena zboží se považuje za zaplacenou ve chvíli připsání celé částky Kupní ceny na účet prodávajícího, předání celé částky Kupní ceny České poště nebo pověřené osobě službou Zásilkovna k převzetí této částky.

Pokud Kupující zásilku nepřevezme nebo opakovaně stornuje, má Prodávající nárok další objednávky zrušit bez udání důvodu. Nepřevzetím zásilky uvedenými způsoby dochází k porušení Kupní smlouvy ze strany Kupujícího. Nepřevzetím zásilky uvedenými způsoby nezaniká Kupní smlouva. Nepřevzetí zásilky není považováno za platné odstoupení od Kupní smlouvy.

Zboží dostupné skladem expedujeme do tří pracovních dnů, zpravidla dříve. V případě objednávky zboží, které není dostupné skladem, bude zákazník informován o předpokládaném datu naskladnění a dodání zboží.

Dodací doba objednávky je flexibilní a odvíjí se od dostupnosti zboží, zvoleného způsobu dopravy a zvoleného způsobu platby. Informace o předpokládané době doručení bude Zákazníkovi sdělena zároveň s potvrzením objednávky. Pokud Zákazník zvolí variantu osobního odběru, budou mu informace sděleny prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.

Pokud Kupující objednávku, zásilku či zboží nepřevezme a neodstoupí od Kupní smlouvy v souladu s těmito obchodními podmínkami, může Prodávající nárokovat jak náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, tak i další náklady, které Prodávajícímu z důvodu nepřevzetí zboží Kupujícím vzniknou, a také má právo od Kupní smlouvy odstoupit. Náhrada nákladů na uskladnění u Prodávajícího je vyměřena na 12,- Kč za každý započatý den prodlení do maximální výše 500,- Kč. Při dovršení této částky dojde k odstoupení od Kupní smlouvy ze strany prodávajícího a objednávka bude ukončena.

3. Úhrada kupní ceny za zboží

Úhradu kupní ceny za zboží lze provést následujícími způsoby:

a) hotově při osobním odběru

b) převodem (předem) na bankovní účet

c) dobírkou při využití služeb České pošty nebo Zásilkovny (při doručení), peněžní prostředky jsou předány nebo převedeny (platba kartou) dopravci nebo kamennému obchodu při převzetí zboží, přičemž je služba dobírky zpoplatněna dle aktuálních sazeb České pošty a Zásilkovny, zpravidla se jedná o částku 29,- Kč

V případě nepřevzetí Zákazníkem objednaného zboží na dobírku, odešleme další objednávku výhradně po provedení platby předem. Pokud se bude nepřevzetí Zákazníkem objednaného zboží na dobírku opakovat, má Prodávající právo další objednávky zrušit bez náhrady.

Nejsme plátci DPH.

4. Možnosti vrácení peněžních prostředků

Kupující má zákonné právo odstoupit od Kupní smlouvy do čtrnácti dnů, v této lhůtě má možnost vrátit zboží bez udání důvodu. V případě odstoupení od Kupní smlouvy tímto způsobem zašle nebo předá Kupující předmětné zboží prodejci bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Zásilka musí být zaslána bez doběrečného a dalších poplatků, které by byl Prodávající pro převzetí zásilky nucen zaplatit, v opačném případě nebude zboží považováno za vrácené a k odstoupení od Kupní smlouvy nedojde. Pokud během doby, kterou Kupující zboží používal, došlo k jeho opotřebení, neslučujícímu se pouze s nutným zjištěním vlastností a funkčnosti zboží, bude Kupujícímu vyměřena částka odpovídající tomuto nadměrnému opotřebení, kterou bude nucen uhradit Prodávajícímu. O tuto částku bude ponížena vratka peněžních prostředků na účet Kupujícího.

Toto právo odstoupení od Kupní smlouvy definuje Občanský zákoník v § 53 odst. 7 (http://portal.gov.cz/zakon/40/1964/53).  Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. Při odstoupení od smlouvy podle tohoto paragrafu budou peníze vráceny Kupujícímu převodem na jeho bankovní účet po dodání a vyhodnocení opotřebení vráceného zboží Prodávajícímu.

Prodávající je povinen do pěti pracovních dnů od vrácení zboží Kupujícím provést přezkoumání vráceného zboží za účelem zjištění úrovně opotřebení a případného poškození zboží.

V případě vrácení zboží podle tohoto bodu uvede Zákazník číslo jeho bankovního účtu.

5. Přičítané cenové položky související s dopravou a platbou

K ceně zboží mohou být přičteny následující cenové položky:

Náklady na dopravu zásilky Zákazníkovi:

a) Česká pošta Balíkovna - nákup v rozmezí 0,- Kč až 5.000,- Kč -> + 85,- Kč

                                                     - nákup v rozmezí 5.000,- Kč a více -> + 35,- Kč

b) Česká pošta balík do ruky - nákup v rozmezí 0,- Kč až 5.000,- Kč -> + 129,- Kč

                                                           - nákup v rozmezí 5.000,- Kč a více -> + 79,- Kč

c) osobní odběr -> + 0,- Kč

d) Zásilkovna - nákup v rozmezí 0,- Kč až 5.000,- Kč -> +89,- Kč

                             - nákup v rozmezí 5.000,- Kč a více -> + 39,- Kč

Náklady na zprostředkování platby:

a) hotově -> + 0,- Kč

b) převodem -> + 0,- Kč

c) dobírkou -> + 29,- Kč

6. Záruční doba a reklamace zakoupeného zboží

Záruční doba

Záruční doba definuje dobu, po kterou musí zakoupený výrobek fungovat bezvadně při správném používání. Záruka se také vztahuje na vady vzniklé prokazatelnou vinou výrobce.Záruka se nevztahuje na závady vzniklé dopravou, nevhodným skladováním či nešetrným nebo neodborným zacházením. Oprávněná reklamace z případných vad na výrobku může být uplatněna pouze v průběhu záruční doby. Záruční doba veškerého zboží, dostupného na e-shopu www.madom.cz trvá 24 měsíců a začíná dnem převzetí zboží Spotřebitelem.

Reklamační řád

Tento reklamační řád upravuje vztahy mezi smluvními stranami Kupní smlouvy mezi internetovým obchodem www.madom.cz, jehož vlastníkem a provozovatelem je fyzická osoba Ing. Martin Dočekal, MBA, Květná 1168/2, 591 01 Žďár nad Sázavou, IČO 05668069, registrován u MěÚ ve Žďáře nad Sázavou pod ev. č. případu 371401/U2016/43334/Ko, č.j.  MU/OŽ/2865/2016/Ko/4, e -mail info@madom.cz, telefonní číslo 792 305 466, neplátce DPH dále jen jako „Prodávajícím” na straně jedné a spotřebitelem, dále jen „Spotřebitel“ na straně druhé.

Spotřebitelem je míněna každá fyzická osoba, která mimo svoji podnikatelskou činnost uzavírá Kupní smlouvu.

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zejména ustanoveními kde Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že zboží při předání do přepravy / převzetí Spotřebitelem nemá vady.

V závislosti na závažnosti vady výrobku má Kupující nárok na opravu nebo výměnu výrobku. Škody a vady vzniklé při přepravě zásilky k Zákazníkovi jsou řešeny v bodu 2 a) těchto obchodních podmínek. V tomto případě je zboží pojištěno přepravcem, který za jeho bezvadné dodání zodpovídá.

Záruka se nevztahuje na závady vzniklé nevhodným skladováním či nešetrným nebo neodborným zacházením.

Ustanovení, zmíněná v tomto Reklamačním řádu, se nevztahují na opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním.  

Oprávněnost reklamace posuzuje Prodávající, který je zároveň i výrobcem výrobků a jako takový provádí veškeré záruční opravy.

Spotřebitel může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců ode dne převzetí zboží Spotřebitelem, tento uplatní svá práva bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady.

Svoje práva z vadného plnění (reklamaci) uplatňuje Spotřebitel písemně u Prodávajícího na e-mailové adrese info@madom.cz.

Datem uplatnění reklamace se rozumí datum, kdy spotřebitel projevil vůli reklamovat zboží.

Pokud Spotřebitel v průběhu záruční doby zjistí na výrobku prokazatelně neodstranitelnou vadu, která znemožňuje užití výrobku, má Kupující právo na výměnu tohoto výrobku za jiný výrobek stejného nebo obdobného typu a ceny, také může odstoupit od Smlouvy a budou mu vráceny peněžní prostředky.

O vyřízení reklamace informuje Prodávající Spotřebitele prostřednictvím e-mailu, případně telefonicky. Vyřízená reklamace je Spotřebiteli zaslána zpět stejným kanálem, jakým byla Prodejci doručena.

Pokud nedojde k předání vyřízené reklamace Spotřebiteli jeho vinou do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, má Prodávající právo zboží dále prodat.

Tento reklamační řád se okamžikem uzavření Kupní smlouvy, tedy okamžikem přijetí objednávky, stává závazným pro obě strany Kupní smlouvy, které se jím zavazují řídit.

Spotřebitel reklamovaný výrobek před odesláním Prodávajícímu opatří průvodním listem a řádně zabalí tak, aby nedošlo k poškození při přepravě, balík řádně označí a zašle jej na adresu:

Ing. Martin Dočekal, MBA

Květná 1168/2

591 01, Žďár nad Sázavou

7. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím lze řešit mimosoudní cestou. V případě takového řešení sporu může Kupující kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

Před tímto způsobem řešení sporu doporučujeme Kupujícímu nejdříve kontaktovat Prodávajícího a vyřešit spor či problém smysluplným řešením.

8. Recyklační příspěvek

Na základě novely zákona o odpadech č.185/2001Sb. jsme povinni k ceně zboží přičítat recyklační příspěvek na likvidaci elektronického odpadu. Vysloužilé elektronické zařízení vhazujte do červených kontejnerů určených pro elektronický odpad nebo odevzdejte ve sběrném dvoře.

9. Obecná ustanovení

Produkty a zboží dostupné v e-shopu www.madom.cz jsou určeny pro osoby starší věku 14 let.

Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od Kupní smlouvy v případě nepoměru zveřejněné ceny k výrobku způsobené systémovou chybou.

Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 24. 05. 2025.

Změny vyhrazeny.